2011-05-09

The Best of Times

Så nu gör vi ett nytt försök att starta upp den här bloggen. Jag kommer nog inte att vara lika ambitiös som tidigare utan jag tänker att jag mest ska använda den för att skriva av mig lite då och då.

Nu har jag börjat jobba igen den här gången som ombudsman i Östergötland och Sörmland. Det känns grymt gött att vara till baka i Linköping och ett på många sätt annorlunda distrikt en det jag lämnade för snart 5 år sedan. Det är i princip bara Paulina som  är kvar av aktivisterna. Men det är skönt att se att det är ett Distrikt på fram marsch som trotts att det är mycket nya medlemmar har en väl fungerande organisation och en fruktansvärt bra stämning. Det händer grejer!

Sörmland känns också som ett distrikt som är på G, Det finns ett vist erfarenhets glapp men det ska vi förhoppnings vis lösa under dom här månaderna jag ska jobba. Det är i alla fall ett distrikt fyllt av riktigt grymma aktivister. 

Annars fylls mitt liv just nu mest av en sak Kongressen. Det är bara veckor kvar nu och jag är så peppad att jag spricker. Det debatteras över allt, det spekuleras i vilka kamrater som kommer bli valda till olika organ och det görs i en huvudsaklig anda av kamratlighet. Just nu är det underbart att vara Ung Vänstrare. Under min år i förbundet har jag sätt oss gå från ett förbund fyllt av självförtroende och framtidstro till ett ganska splittrat och tidvis jobbigt förbund att vara medlem i till det vi är i dag. En väloljad organisation som sprider av intern debatt som både har självförtroende och en ödmjukhet inför vår egen roll i den breda arbetsrörelsen.

Upp till kamp kamrater så syns vi på kongressen!

Ps. läss debatten på RV debatt och kongress dokumenten på ungvanster.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar